Skittrött och träningsvärk....

Ja, vad annars händer när Eija och Anders hittar på nåt?
Idag åkte vi klockan 8 till Isgärde där vi skulle rensa upp i örtträdgården. Det ogräset gick fan inte att få upp! Inte utan spade ialla fall! Det har tydligen inte vart nån där på ett tag så allt hade fått växa som det ville. Jättekul! (inte). Speciellt inte för Carina som fick bära bort det hon kunde till komposten.

Satte mej på arslet ett par gånger när jag drog upp ogräset (satt som sten det fanskapet!) men vad fan gör man? Brände mej på brännässlor också, och jag som lovat mej själv att inte gå i närheten av nån! Aja. Sen lekte jag vildsvin! Ialla fall sa Eija att det såg ut som att ett vildsvin hade gått fram när jag var klar. Hm... undrar vad hon menade med det? *oskyldig*

Nä, vi grävde efter potatis och eftersom Eija höll i grepen så fick ju jag krypa runt och leka vildsvin. Skitkul, bokstavligen! Hon hade kul åt mej ialla fall. Jagade potatis så det stod härliga till. Och så ska vi laga mat på det vi tog med oss till AME. Jepp.... jag... laga mat? Trooooor inte det! Bränner snarare vid den än lagar nåt. Stod dessutom och gjorde rent varenda potatisjävel och morotshelvete när vi kom tillbaks. Plus. PLUS! Plus rödbetorna. Dom var inte lite små alltså. Ni skulle bara se dom :)


Nä, dags att vara social med musiken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0